in

Docházejí vám slova?

Agentura Cramer-Krasselt vydala Kulturní slovník, jazykovou příručku plnou neologizmů a redefinicí zdánlivě jednorozměrných pojmů. Nové fenomény, nové vztahy a technologický boom proměňují jazyk rychleji než kdy dříve.
Slovník pro copywritery?
Slovník je rozdělen do devíti tématických kapitol, které zahrnují politiku, přes technologie až po pouliční slang. Některá hesla vyznívají humorně a ironicky, jiná mají šanci zlidovět. Termíny i patřičné výklady jsou samozřejmě v angličtině. Jelikož je angličtina nejinspirativnějším zdrojem pro všechny ostatní jazyky, mohou zdánlivě bizarní slova snadno migrovat. Slovník je též vhodný jako inspirativní zdroj pro copywritery, pokud potřebují své texty oživit. Pár příkladů za všechny:
Pinkwashers – společnosti, které pod rouškou osvěty a prevence rakoviny prsu propagují vlastní produkty a služby.
Carborexic – člověk posedlý minimalizací produkce skleníkových plynů.
Murketing – forma marketingu, kdy produkt či služba není ani zmíněna, ani ukázána.

Web copywriting: praktické tipy, II. díl

Copywriting a kreativní koncepty