in

Komunikační strategie pohledem copywritera

Poradenská společnost Partners vyrukovala v polovině května    s televizním spotem. Hezké obrázky z natáčení vystačily i na tištěnou kampaň. Dostane nás?
Pozor! Vysoceemotivní hodnoty
Předně je důležité zmínit, že se nejedná o propagaci konkrétních produktů, ale o imageovou záležitost, která má hlavně zvýšit povědomí o značce. Podle mediálního mixu evidentně míří na vzdělanější část populace s vyššími příjmy. Daří se Partners ztotožnit s hodnotami potenciálních zákazníků?
Co nám sdělují?
Headline:
Na některé věci se prostě můžete spolehnout
Prohlášení se zdá být naprosto v pořádku. Je kompaktní, výstižné i srozumitelné.
Jenže! Klíčová myšlenka patří mezi nejrozšířenější klišé symetricky distribuované napříč všemi obory a službami. Stačí letmo zapojit Google a okamžitě vypadne, kolik existuje partnerů, na které se lze spolehnout. Dále se spoléháme na účinky léků, transportní služby, solidní nářadí, auta nebo realizace na klíč. Můžete se spolehnout, že fráze už byla copywritery použita snad ve všech souvislostech.
Doplňující headline:
Dáme Vašim financím smysl
Claim specifikuje abstraktní „spolehnutí“ směrem k předmětu podnikání Partners – financím. „Dávat něčemu smysl“ je však dalším velmi oblíbeným a hojně používaným spojením. Pro mnohé jsou už samotné finance smyslem a cílem. Nestálo by za námahu nalézt pro Partners jedinečnější poslání?
Inzerát pak v logické řadě pokračuje konkretizací:
Partners jsou v oblasti finančního poradenství stálou jistotou. Vztahy s klienty zakládáme na dlouhodobém partnerství a páteří našeho jednání je otevřenost a odpovědnost. Přinášíme Vám stabilní podporu.
Tělu sdělení není co vytknout. Má šmrnc a jiskru. Konečně copywriting solidní úrovně. V tuto chvíli se ale skládá celkový vjem inzerátu.
Jaká je korelace mezi textovou a vizuální částí?
Všichni víme, že reklama nepromlouvá reálným jazykem, ale je hyperbolizací, ironizací, adorací nebo jinou transpozicí klíčových vlastností vzhledem k potřebám recipienta. Poporodní fotografie zrelaxované maminy s růžovoučkým miminkem je však, mírně řečeno, přitažená za vlasy. Koho má přesvědčit? Ženy, které chtějí věřit, že porod nebolí? Muže, kteří touží zajistit budoucnost rodině? Aluze na madonu s dítětem má Partners stavět do role spasitelů? Odcizená (a přehnaná) fotografie může někomu zkrátka kolidovat s textem, v něž se vyzvedávají hodnoty jako otevřenost a odpovědnost. Znamená otevřenost i upřímnost? Pak by bylo lepší zvolit ilustraci, která slibuje splnitelné.

15 Things I Have Always Wondered About Birds

Existuje SEO copywriting?