in

Nejzneužívanější reklamní slovo?

…a králem nadužívanosti se stává: „Vychutnat“. Postřehli jste, co všechno si lze dnes vychutnat? Když pominu potraviny a nápoje, jsou k vychutnání nabízeny jízdní vlastnosti automobilů, sestřihy gólů, fitness, dovolené, den bez tabáku a také záležitosti natolik abstraktní, že byste je těžko spojovali s chutí. Zabírá útok na náš apetit?
Společenství radosti
Vychutnávání (mohli bychom též říci poživačnost – bohužel to nezní tak hezky) odkazuje na blahobyt, potažmo pohodu. Vychutnávání míří na ego – to ty si vychutnáváš a v tom případě jsi šťastný. Vychutnání souzní s érou konzumu, v níž se dá potěšení koupit. Vychutnávání – spotřebovávání. Smutek se nekoná, stačí doplnit zásoby a jízda na vlně euforie pokračuje dál.
Smyslnější smysly
Chuť sice reprezentuje pouze jeden z pěti smyslů, ale skrytě implikuje i zbylé čtyři, proto si lze klidně vychutnat pohled na přírodní scenérii stejně jako poslech symfonie. Jiné smysly se pro verbalizaci potěšení moc nehodí. Vyslyš nebo spatři, mají vyznění značně omezené. Chuť je spojena se stravou, tedy základní podmínkou přežití. Ostatní smysly mohou zůstat neukojeny bez ohrožení života. Vychutnávání je zkrátka nejkomplexnější výzvou evokující slast. Důležitá je i neposkvrněnost slova v četných dvojsmyslných úskalích češtiny. Vychutnávaní totiž kupodivu nemá negativní konotace. Co je špatné, nelze vychutnat – leda si vypít.
Copywriteři v pasti
Samotné slovo je sice kouzelné, ale vyskakuje na nás z tolika rozličných souvislostí, že se z něj vytrácí autenticita skutečného prožitku. Pro velké kampaně a seriózní textařskou práci už je „Vychutnávání“ prakticky mrtvé. Podaří se copywriterům najít náhradu?

15 Things I Have Always Wondered About Birds

Existuje SEO copywriting?