in

Staré české inzeráty, II. díl

A máme zde další exkurzi do historie české reklamní kultury. Tentokrát se podíváme do roku 1963 a inzeráty pocházejí z denního tisku.
Zlatá éra copywritingu
Z textů inzerátů to nemusí být naprosto zjevné, ale na přelomu 50. a 60. let zažíval český copywriting doslova zlatou éru. Komunisté rozprášili kulturní scénu. Básníci a spisovatelé byli vyhazováni z redakcí a nakladatelství, ztratili možnost publikovat. Protože všichni potřebovali razítko do občanky, řada z nich se rychle uchytila v nově vznikajících propagačních odděleních nejrůznějších podniků. Tehdy si neříkali copywriteři, nýbrž propagační textaři.
Pro zasazení do kontextu si připomeňme některé události ze zmíněného roku.
Stalo se v roce 1963:
Vzniklo kultovní české sci-fi Ikarie XB 1 (a také Forman natočil svůj první celovečerní film Černý Petr).
Poprvé v ČSSR byla pacientovi voperována umělá srdeční chlopeň.
Hokejová reprezentace drtivě porazila výběr USA poměrem 16 : 2 (rovněž se narodil Vladimír Růžička).
V Brně se uskutečnila vůbec první přehlídka grafického designu na světě.

Comments are closed.

Web copywriting: praktické tipy, II. díl

Copywriting a kreativní koncepty