in

Hranice umění a marketingu

16.07. 2009

Encastrable je umělecký projekt mladých francouzských výtvarníků, který má mnohé styčné body s praktikami guerillového marketingu. V dnešní době je jen otázkou času, než jejich nápad někdo v reklamě skutečně použije.
Nic než hra
O co se vlastně jedná? Skupina Encastrable se potuluje po hobby marketech v okolí Paříže a povznáší jejich obecnou prodejní tezi DIY (Do It Yourself – Udějte si sami) na bezprostřední hru. Z vystavených materiálů a výrobků skládají nejrůznější sochy a instalace, které pak na místě zanechávají pro potěchu oka zákazníků (a ku vzteku personálu, jimž přidělají práci navíc).
Protože je čin deklarován jako umění, musíme jej jako umění chápat. Kdyby mezi regály vyrazila skupina zaměstnanců agentury a tytéž objekty vytvářela například za použití výrobků jedné značky, měli bychom co do činění s krásným příkladem moderního marketingu.
Více fotografií z akcí Encastrable naleznete zde.

Jak copywriteři píší dobré slogany – jak napsat slogan

Použitelnost outdoorové reklamy