in

Jak napsat dobrý titulek?

Titulek (nadpis, banner,slogan) zpravidla rozhoduje o tom, zda se čtenář „chytí“ a bude pokračovat ve čtení, případně klikne na prvek. Existují nějaké osvědčené postupy, které čtenáře zaručeně přitáhnou?
Finty marketingové komunikace
Copywriterská příručka Words that Sell od Richarda Bayana se od jiných knih liší tím, že se nás nesnaží naučit psát krok za krokem, ale vypadá jako slovník, v němž jsou seřazena slova a spojení se silným potenciálem. Když je v titulku použijete, máte napůl vyhráno.
Cena / zdarma
Cena je pro mnohé faktor číslo jedna. Nezapomínejte, že i o ceně lze hovořit lákavě, aniž byste ji snížili. Lidé chtějí být ujištěni o výhodnosti nabídky, ať už je jakákoli – jak jinak si vysvětlit úspěšnost různých předváděček, kde se prodává extrémně nadhodnocené zboží za nevýhodných podmínek? I když máte standardní (či vyšší) cenu, ale přihodíte navíc něco zdarma (dárek, poštovné, vzorek…), povaha nabídky je rázem lákavější a raketově roste i motivace k akci.
bonus
vzorek zdarma
bez poplatku
také dostanete
my platíme
vyhrajte
zdarma
hodnotné ceny
zbavujeme se
neomezený
dárek zdarma
odměna
žádné skryté poplatky
přijměte
chytrý (nejlepší) nákup
stovky cen
nejlepší ceny
neodolatelná nabídka
šetrný / ekonomický
výhodná (diskontní / výprodejová) cena
extra úsporný
Sleva / výprodej
Na cenu jsou bezprostředně navázány slevy. Představa dobrého nákupu je velmi často spojena právě s výší slevy. Okřídlený bonmot praví, že vlastně není podstatné, kolik zaplatíme, ale kolik ušetříme. Můžete slevu jen tak zmínit, ale můžete ji také lépe zargumentovat a obhájit: když například likvidujete prodejnu, lidé získají dojem, že slevy musí být jistě vyšší v porovnání s obyčejným sezónním výprodejem.
ušetřete až x %
výprodej skladu
nové nižší ceny
největší slevy vůbec
přesouváme (likvidujeme) sklad
drastické snížení cen
jednodenní výprodej
poslední slevy
neplaťte víc
nedostižné slevy
obří (neopakovatelný) výprodej
množstevní slevy
slevy podle výše nákupu
konečný výprodej
prodáváme pod cenou
Každý slyší na něco jiného
Kniha obsahuje přes 6000 slov a frází. Pro někoho může být exaktním návodem, jinému může sloužit jako prostředek k pochopení mechanismu psaní účinných sloganů. Zde jsem vyzdvihl dvě úvodní kapitoly, protože na cenu lidé reagují (zejména dnes) velmi citlivě.
Další kapitoly se pak týkají popisu nabídky ve vztahu k benefitům pro zákazníka. Zmíním alespoň názvy kapitol, z nichž vyplývá, jak o výrobku / službě / nabídce hovořit, aby rezonovala s našimi nejrůznějšími potřebami a touhami.
atraktivita / vzhled
autenticita/ originalita
bezpečí
čestnost
důvěryhodnost
hodnota
komplexnost
luxus
neobvyklost / výjimečnost
nepostradatelnost
novost / zlepšení
odbornost
pečlivost / důkladnost
poctivost
pohodí
pomoc / usnadnění
popularita
potěšení
praktičnost
prospěšnost
radost / zábava
romantika
rychlost
sebe zlepšení
snadnost
sounáležitost / členství
soutěživost
spokojenost
status / důležitost
stylovost
tradice
trvanlivost / odolnost
výkonnost
vzrušení
zadostiučinění
zdraví

Web copywriting: praktické tipy, II. díl

Copywriting a kreativní koncepty