in

Reklama na těle

Kari Smithová byla jednou z prvních, která v internetových aukcích odstartovala obchodování s tělem jako reklamním nosičem. V červnu 2005 prodala své čelo virtuálnímu kasinu za 10 tisíc dolarů. Nyní se objevil chlapík, který by za podobný skutek chtěl opravdu celý milion.
Jakou má čelo skutečnou cenu?
Kari Smithová by před lety možná získala víc, kdyby si v aukci skromně nestanovila limit „Kup teď“, který kanadské kasino šikovně využilo těsně v okamžiku, kdy se částka blížila ke kýžené metě. Dobře si spočítali, že publicita spojená s bizarním odhodláním Kari má mnohem větší cenu než její čelo. Kari po aukci prohlašovala, že částka je pro ni jako milion. Nejspíš si neuvědomila, kolik jí zbude po zdanění. Radost jí možná později zčeřil i fakt, že v Utahu, kde žije, je sázení nelegální.
Za dolar cokoli
Nate Odell na to jde jinak. Žije v malém městě ve státě Washington, je mu 30 let a pohybuje se kolem marketingu a počítačů. Jednou před spaním přemýšlí, jak přilepšit rodině a svitlo mu. Rozhodl se prodávat „losy“ v ceně 1 dolaru představující opci na jeho tělo. Jakmile nashromáždí 1 milion, vylosuje výherce, jehož logem se ozdobí. Čím více losů si zájemce koupí, tím větší šance, že bude vybrán.
Úspěšený obchodní model?
Zatím se Odellovi příliš nedaří, rozprodané losy se dají počítat na desítky. Dlužno podotknout, že na podobné myšlence fungoval úspěšný projekt The Million Dollar Homepage už v roce 2005, který ovšem nepočítal se sebezohavením. Odell toho vlastně moc nenabízí. Kdyby byl sociální případ, potřeboval prostředky na záchranu života nebo jeho gesto vyvěralo z mezního zoufalství, mohl by vyvolat vlnu solidarity. Takhle je jen obyčejný chlapík od vedle, podle mnohých šťastlivec s manželkou a zdravými dvojčaty. Nakonec ale může být všechno jinak. Stejně jako v případě Smithové nešlo o čelo, i zde bude tetovávání na posledním místě. Odell prostě za dollar nabízí zpětné odkazy. A k tomu si vymyslel marketingově zajímavou omáčku. Příběh.
Více informací lze nelézt na Odellových stránkách tattoonate.com.

Comments are closed.

Philips sází na Twitter

Základy public relations / začínáme s PR