Public relations

Online monitoring médií a sociálních sítí (nástroje zdarma)
Poslední dobou se roztrhl pytel s nejrůznějšími social media monitoring nástroji a neustále vznikají nové. Zatím bohužel neexistuje žádný (automatizovaný) nástroj, který by dokázal pokrýt všechny potřeby monitoringu online médií i sociálních sítí, zároveň byl zdarma a vyhovoval českým podmínkám. Můžete si ale takový nástroj složit z více služeb a svůj účel splní (o důvodech, proč monitorovat dění v online médiích a sociálních sítích, pojednával předchozí článek).
Pokračovat
Proč monitorovat sociální sítě a online média?
Sledování dění na sociálních sítích, v blogosféře a v online médiích by mělo být běžnou součástí internetového marketingu. Jedná se vlastně o základní (digitální) public relations. Online sféra totiž (zpravidla) dovoluje velmi snadnou intervenci. Je škoda si nechat unikat příležitosti, kdy lze jednoduše ukázat, že vám na zákaznících záleží.
Pokračovat
Monitoring tištěných médií: Anopress IT vs. Newton Mediasearch
Pokud chcete důkladně sledovat, co se (o vás, o značce) píše v tištěných médiích, máte na výběr ze dvou nástrojů: Anopress IT a Mediaserch od Newtonu. Skupina Newton na začátku měsíce října pohltila konkurenční Anopress IT, tím pádem zde fakticky zůstal jeden poskytovatel monitoringu tištěných médií. Oba produkty by však měly nadále (zatím) fungovat souběžně.
Pokračovat
Jak postupovat při krizové komunikaci
Firmy na sociálních sítích stále častěji zjišťují, jak se může komunita rychle obrátit proti nim. Neuplyne týden, aby se nerozpoutalo nějaké komunikační faux pas. Mezi učebnicové příklady „šlápnutí do lejna“ patří reakce majitelky restaurace Trattoria Laura na stížnost ohledně kvality služeb. Během jednoho odpoledne to došlo tak daleko, že paní raději stránku na Facebooku zrušila a tvrdila, že došlo ke zneužití. Všechno špatně.
Pokračovat
Základy public relations / začínáme s PR
PR je založeno na vztazích – ani v osobním životě nevznikne dobrý vztah okamžitě, ale na základě opakovaných dobrých zkušeností (případně na základě doporučení – což je také snaha PR). Pokud si budete plést PR s marketingem, neuspějete. Zjevná snaha rychle dosáhnout svého vás usvědčí, že to nemyslíte tak dobře, jak předstíráte.
Pokračovat
Jak vést firemní stránku na Facebooku
Položte si úvodem otázku: Sledovali byste na Facebooku vlastní firmu? Pokud k tomu nenacházíte žádný důvod, možná na Facebook pohlížíte jako na tvrdý marketingový nástroj. Marketing je ovšem až sekundární efekt při budování vztahů se zákazníky. Když budete dobře dělat PR, vrátí se vám to.
Pokračovat
PR článek – dát nažrat Googlovi a vyhnat ego do astrálu
Víte, čím se živí roboti vyhledávačů? Přece PR články! Kdo jim dává pravidelně nažrat, těší se mimořádné oblibě. Jak připravit výživnou krmi nejen pro ně? Dnešní návod by vlastně mohl být velmi stručný: podívejte se třeba na tento článek a zkuste udělat jen polovinu chyb…
Pokračovat

Jak postupovat při krizové komunikaci

Proč monitorovat sociální sítě a online média?