Úsporná reklama

V dobách, kdy ekonomika pokulhává, všichni slyší na slova úspory a hospodárnost. Nové produktové řady výrobků se předhánějí v deklarované efektivitě a šetrnosti. Greenpeace obratně využívá zelené vlny a nabízí utilitku, která na monitoru zhasne čtverec o velikosti 50×50 pixelů. Úspora pro jednotlivce je samozřejmě zanedbatelná, cílem kampaně je hlavně působit na globální povědomí týkající se malých, přesto kumulativně velkých změn.
Opravdu to funguje?
Aplikace Black Pixel vysvětluje, že 2500 neaktivních bodů uspoří přibližně 0,057 wattů za hodinu. Úspory rostou přímo úměrně s počtem zapojených počítačů. Černým čtvercem lze na obrazovce libovolně pohybovat, kdyby náhodou bránil zobrazení něčeho důležitého. Obrovskou nevýhodou prográmku je ale fakt, že funguje pouze na klasických CRT monitorech a plazmách. Drtivá většina majitelů LCD panelů má smůlu, tato technologie neumožňuje vypínat části zobrazovací plochy. Dosah kampaně je tak tristně omezen. Ti, kdo chtějí ušetřit na LCD, si nejjednodušeji sníží jas a úspory budou ve wattech, nikoli v jejich zlomcích.
Úspora a ekologie jako prodejní argument
Na ekologickou notu hraje i Hewlett-Packard, který chce projektem Power to change rovněž nabádat uživatele k energetickým úsporám (například k vypínání PC přes noc).
Aplikace se ale snaží být značně komplexní, tím pádem je trochu složitá a obtěžující, navíc vyžaduje registraci a k běhu Adobe Air. Zajímavá myšlenka je utopena omylem, že uživatel se přizpůsobí aplikaci, která je navíc tak trochu marketingově vtírává.

Najměte si profesionálního copywritera a ideamakera

Reklama na těle